Lapsen hätä

Lapsen hätä
On lapsella kova hätä, 
hän rukoilee, älä hoitamatta mua jätä!
Tuntee kipua suunnatonta kehossa,
ei ole tietoa muuta olemassaolosta.
Tarvii jonkun joka lohduttaa,
kertoo olo paranee ihan pian, kun odottaa.
Olet ihan turvassa selviät tästä,
olen läsnä ja silitän selästä.

Äiti miettii voi apua tätä kärsimystä,
en halua tuottaa lapselle pettymystä.
En silti voi häntä kohdata,
on sisälläni oma lapsi huutava.
En itsekään saanut rakkautta, hoivaa kotona, 
tämä asia minun tulisi myös kohdata.
En pysty siihen nyt, jätän väliin,
ehkä lapsi hiljenee ajan kanssa, kuten tein itsekin.
Näin siirtyy tunnelukko seuraavalle sukupolvelle,
kohdattavaksi ja parannettavaksi jollekin viisaammalle. 
Kun lapsen kohtaa, turvattomuus ja pelko hellittää, 
tuntuu, että kivustakin tulee paljon siedettävempää.
En kuole tähän eikä minua hylätä,
jätetä yksin pelkäämään pimeätä. 
Huomenna on olo parempi 
ja on mielikin jo luottavaisempi. 
Minä olen turvassa ja rakastettu, 
minut nähdään ja olen suojeltu.
Ryhmässä voin tulla näkyväksi, 
vaikka olen erilainen ja tunnen sen vielä hankalaksi. 
Minä voin olla ylpeästi toisenlainen kuin muut, 
kyllä se tästä vielä helpottuu.
Luoja on luonut minusta tällaisen kuin olen. 
Hänen silmissään olen arvokas ja täydellinen. 
Tämä olkoon alitajunnasta asti selvää, 
olen se kuka olen ja se on totta ja riittävää. 
🙏💖🙏



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Uusi alku

Karu selli

Erillisyydestä yhteyteen